כשאנו באים במהלך סידור בתים "להחליף ארונות" מקיץ לחורף (או להיפך) אין הכוונה לקרוא לנגר ואכן להחליף את הארון כפשוטו, אולם מנגד אין הכוונה רק שינוי קוסמטי של מיקום הסוודרים אלא גם הזדמנות לסדר של ממש בארון.
אז בבקשה להפשיל שרוולים, לקחת את הסולם (ולא חלילה כיסא מתנדנד) ולהתחיל ולהוציא את תכולת הארון בצורה מסודרת מדף אחר מדף אל המיטה.
יש לעבור בגד אחר בגד, להיזכר בהם ולראות באם אנו מתכוונים לעשות בהם שימוש.
גם את בגדי הקיץ שאנו מתכוונים לעלות קומה, כדאי כבר למיין ובגדים שלא עשינו בהם שימוש כל העונה לשחרר. חבל לאחסן בגדים למשך חודשים באם לא נעשה בהם שימוש שנה אחר שנה.
חשוב מאוד לאחסן בגדים נקיים! אתם מקטינים משמעותית את הסיכון למצוא אותם בשנה שאחרי אכולים מעש ומלאי כתמים.
הכניסו לארון חומרים מונעי עש. כיום ישנם בשוק חומרים בעלי ריח עדין ולא בעלי ריח כבד כנפתלין אשר אינו נעים לאנשים רבים.
כדאי לעבור על המדפים בצורה יעילה ולנקות אותם מאבק שהצטבר. במידה וברשותכם ארונות "מהסוג הישן" מעץ מלא (או סתם מדפים מחוספסים ולא קלים לניקוי) רצוי להניח נייר עטיפה לבן על המדפים שישמש כחוצץ בין הבגדים והמדף וישמור על חיי המדף והבגדים כאחד.

לעיתים קרובות אנו מתלוננים על עומס וחוסר מקום בארון אך צריך לשים לב שלעיתים הוא לא מאורגן בצורה נכונה ומקום רב מתבזבז עקב פריטים שונים ומשונים שכלל לא צריכים להימצא שם. ניירת, עיתונים, מתנה שקיבלנו ולא ידענו מה לעשות איתה ועוד ועוד כיד הדמיון. צריך לזכור שארון או חדר ארונות הם לא מחסנים בעלי יכולת קיבול בלתי מוגבלת.

בסידור ארונות שימו לב במיוחד לתחתית הארון. דווקא לשם יש לנו נטייה לטחוב שקיות עם בגדים לתיקון, משהו שקיבלנו בהשאלה ולא הזדמן להחזיר, שארית בד שחבל עליה… ועוד ועוד. זה הזמן לקבל החלטות גם בנוגע לפריטים אלו.

תליה: מומלץ להשתמש בקולבים מסוג אחד. קולבים מפלסטיק או עץ בצורת משולש עם "צ'ופצ'יקים" אשר מתאימים לתליית כל סוגי הבגדים. הדבר מונע חיפוש בכל פעם אחר קולב מתאים לבגד ומעניק מראה אחיד ומסודר בארון.
את קולבי המתכת הדקים החזירו בבקשה למכבסה. הם יקבלו אותם חזרה בשמחה.
חליפות/ז'קטים כדאי לתלות על קולבים יותר עבים לשם שמירת צורת הכתפיים.
כלל ברזל – אין לתלות יותר מפריט אחד (אלא באם זו חליפה) על קולב. מפריע, מסרבל ולא מאפשר לראות מה באמת יש בארון.
קיפול: את הבגדים יש לקפל לפי צורת המדף ועומקו. לעיתים קרובות קיפול צר המנצל נכון את כל עומק הארון, מאפשר הנחת עוד ערמת בגדים על המדף ולמעשה מגדיל את ניצול המקום בשלושים אחוז!
מתקשים ב"הפרדת רשויות" בארון המשפחתי?
הקצו לכל אחד מבני הזוג קולב בצבע משלו. למתקדמים: הקצו קולב בצבע אחד למכנסיים ובצבע אחר לחולצות.
לעיתים קרובות אני נשאלת: האם לתלות או לקפל פריט זה או אחר? אולם התשובה היא לרוב בגוף הארון. שברו כללים. יש לכם המון מקום תליה? נצלו אותו ולהיפך. אין טעם לדחוס לעייפה את אזור התלייה כי אלו בגדים "שצריכים תליה" כי הם במילא יתקמטו כאשר התליה כל כך צפופה.
כדאי לסדר בגדים לפי צבעים. נותן הרגשת אחידות וסדר.

בגדים
שלא לובשים למעלה משנתיים – גג שלוש! החוצה!

המשפט הידוע "כשאוריד במשקל זה יעלה עלי…" לא עובד! לא מפני שאנשים לא יורדים במשקל, אלא מכיוון שאחרי שהם יורדים במשקל הדבר הראשון שהם עושים זה לפתוח במסע קניות! בינתיים הבגדים נערמים ורק מזכירים לנו תקופה אחרת וגורמים למצב רוח ודיכאון.

ישנם אנשים שזקוקים לדברים, באם אתם לא משתמשים בהם. הדבר מאוד עוזר להשתחרר מהמושג "חבל על…"
רבים האנשים אשר "עושים חשבון" למי ולאן הולכים הדברים אשר יוצאים מביתם. זה מיותר! אותם חפצים לא מביאים לכם תועלת, הם יביאו תועלת למישהו אחר.
לעיתים מתוך כוונה טובה, אנשים נמנעים מלתרום פריטים שונים מתוך מחשבה שפריטים אלו במצב לא טוב ולא נעים להעבירם הלאה. חשוב לדעת: רוב העמותות ומוסדות הצדקה אשר עוסקות באיסוף בגדים לנזקקים מבצעות מיון קפדני לדברים. הפריטים אשר נמצאים כאינם ראויים לשימוש נמכרים לפי משקל וסוג הבד כסמרטוטים לתעשייה. הכסף שנאסף משמש כמובן לצדקה ואנחנו זכינו במצווה כפולה. גם תרמנו וגם עזרנו במחזור.
השתמשו בסלסילות – אלו משמשות בתוך הארון לחלוקות משנה. לאחסון גרביים, תחתונים וכדומה. יעילות מאוד גם בתוך מגרות שידה למשל ומאפשרות חלוקה פנימית.
גרבי ניילון – כדאי לקפל וליצור קשר בהם. מונע הסתבכויות ומשיכות מיותרות. מאפשר שמירת זוגות בקלות.
חשוב להחליף את שקיקי הריח והסבונים הריחניים. אלו ספגו אבק ולחות וכדאי להחליפם מידי כמה חודשים. אולם לא להגזים! לעיתים אני מוצאת תוך כדי סידור ארונות עשרות סבונים מתפוררים אשר מכתימים את הבגדים, גורמים לאלרגיה ועושים יותר נזק מאשר תועלת.

כאשר מפעילים מזגן בבית (קיץ או חורף!), השאירו מידי פעם את ארונות הבגדים פתוחים. המזגן כידוע מייבש את האוויר ועל ידי כך מונע את הלחות, עובש וריח לא נעים בארונות.

בהצלחה!

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support