הכנה מראש לפני מעבר דירה חוסכת המון כאב ראש

אחד החששות הגדולים ביותר שאני שומעת מבעלי בתים לפני המעבר עצמו הוא "איך אני אהיה עם כל הארגזים האלה סביבי?" "איך נמצא את מה שצריך באופן מיידי?" "איך נסתדר בלי כל החפצים עד שנפרוק הכל?"

ועל כך אני תמיד עונה: "וכשאתם נוסעים לחופש אתם גם לוקחים את כל הבית אתכם?"

ומה יקרה אם ערב אחד תוכלו פיצה שהזמנתם? ותשתמשו בכוסות חד פעמיות ירחם השם?

פרגנו לעצמכם. זה לא הזמן עכשיו שניה אחרי שהגעתם לדירה החדשה להעמיד סיר עם קציצות על האש, ולהזמין את כל העולם ואחותו לארוחת שישי. כולם יחכו וגם לחילופין יזמינו פעם אחת אתכם אליהם.

לפני מעבר הדירה, (והכוונה יום לפני! לא כשהמובילים כבר בפתח ועכשיו צריכים להתעכב.) ארזו לכם ולבני המשפחה תיק/מזוודה קטנה ובו פריטים הכרחיים ומספר בגדים להחלפה כאילו נסעתם לסוף שבוע. פריטים אלו ישמשו אתכם בלילה הראשון בבית החדש וימנעו את הבלגן של חיפוש ופתיחת ארגזים בהיסטריה.

כדי למנוע גניבות "והתקפות לב" – מומלץ לקחת את דברי הערך כדוגמת תכשיטים ברכבכם הפרטי.

בחירת יום המעבר – רבים מבקשים לעבור דווקא ביום חמישי מתוך מחשבה שבסוף השבוע כבר יתארגנו וינוחו בבית החדש ולא יפסידו ימי עבודה. אני מוצאת וממליצה עד כמה שזה אפשרי, לתכנן את ההעברה דווקא לאמצע השבוע כשהילדים נמצאים רוב היום במסגרות וכך ניתן לפרוק ולסדר את הבית בנחת כך שעד סוף השבוע באמת תוכלו להיות מאורגנים בביתכם החדש.

כבר אמרו "חכמינו": אין דבר יותר קבוע מזמני.

לכן אל תכניסו דברים לארונות ללא הבחנה. השקיעו מעט מחשבה ותכנון היכן אתם מבקשים להניח כל דבר והדריכו את שאר בני הבית או את החברים והקרובים אשר באו לעזור לעמוד בפיתוי להיפטר מהר ככל האפשר מהארגזים. תוכלו להדביק מבעוד מועד על ארונות המטבח למשל דפים ועליהם כתוב מה אתם מתכננים להניח בכל ארון. וכך על כל אחת מהדלתות (החדר של מיכל)

באם לא מיינתם לפני האריזה או חשים שעדיין יש צורך להיפטר מחפצים נוספים, זה הזמן!

כאשר אתם מפרקים את הארגזים בעלי התכולה השבירה, בכדי לא ליצור בלגן ועבודה כפולה, הכניסו לשקיות זבל גדולות את ניירות האריזה ולא לארגזים חזרה.

אחר כך ישר אל מכלי המחזור או גן הילדים. אין כמו נייר אריזה לביצוע עבודות ציור גדולות ונייר גרוס הוא חומר גלם מצוין ליצירה בעיסת נייר.

את הארגזים פתחו בתחתיתם ע"י סכין יפנית ורכזו במקום אחד. לאחר שתפרקו את מרבית תחולת הארגזים סכמו עם המוביל מתי הוא בא לקחתם. במידה ואין הוא אוסף את הארגזים חזרה, הורידו אותם "פרושים" בערמה מסודרת לחדר האשפה או פינת הרחוב.

רהיטים חדשים המגיעים ארוזים או רהיטים שהמוביל עטף "בפצפצים", הסירו בזהירות את חומר הבידוד ותנו גם כן למובילים חזרה. הם ישמחו מאוד.

למרות שכל החברות, הגיסות ובמיוחד החמות יספרו לכם שכשהם עברו דירה הם פרקו וסידרו את כל הדירה לבדם בשלוש שעות כולל תליית כל התמונות והן לא ישבו לנוח ולשתות משהו עד שכל פריט היה במקומו… שחררו סיפורים אלה והאמינו לבעלי ניסיון (כמוני

למשל!) שאומרים לכם בוודאות שזה ייקח הרבה יותר זמן מכך. עשו את הדברים בקצב שנח לכם. אף אחד לא עומד לכם על הראש ואין שום צורך להוכיח משהו למישהו, ולהתיש את עצמכם.

בכלל, את כל "הצד העיצובי" כמו תליית תמונות ומיקום חפצי נוי שונים רצוי לשמור ממש לסוף התהליך. רק אחרי שפרקתם את כל תכולת הארגזים ומיקמתם את הרהיטים ניתן לפנות לקבלת החלטות בנושא. היכן למשל לתלות תמונות.

ולסיכום: באם כל הסיפור נראה "גדול" עליכם ואתם קצרים בזמן או פשוט בכוחות, אין זו בושה לשכור את שרותיה של חברה מקצועית לארגון וסידור בתים. חברה מקצועית תבצע מלבד אריזת דירה מקצועית של הדברים גם מיון על פי הצורך יחד אתכם וסידור בבית החדש.

והעיקר שהכול יעבור בקלות!

רשימה מומלצת לאריזה ללילה ראשון "בלי ארונות":

על פי גילאי הילדים:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support