"נו באמת? גם על זה כבר יש מה לכתוב?"

אז כן, יש מה לכתוב, ועוד יותר מה לעשות.
דווקא בתקופה זו של השנה, של חילופי עונות כדאי להקדיש כמה דקות לקופסה הזו שהיא כל כך מרכזית בחיינו. (כמעט כמו הטלוויזיה…)

בואו נתחיל עם העצה הבסיסית: כולם כבר יודעים שלקניות צריך לצאת עם רשימה. אבל לא כזו שמכינים ברגע האחרון. באופן קבוע צריכה להיות רשימה על המקרר המתעדכנת באופן שוטף!
כל מצרך שנגמר במטבח או בבית רושמים מייד על המקרר וכשמגיעה השעה לצאת לקניות כבר מוכנים ואין צורך בתוספות ובעדכונים.
בסיום הקניות: כאשר אתם אורזים את המוצרים בקופה, נסו לארוז את המוצרים על פי נושאים. מוצרי חלב, ירקות וכדומה. כאשר מגיעים הביתה, קל יותר לפרק את השקיות. אל תדחפו הכול למקרר ולארונות בלא אבחנה רק בכדי לסיים עם המטלה. תוך כדי פירוק השקיות גם עושים סדר ומארגנים מחדש את המקרר. הדבר גם הכרחי מבחינה תברואתית וחסכון במקום ובהוצאות.

טיפ לקיץ: את כל מוצרי החלב והדברים שזקוקים לקירור הכניסו אל תוך האוטו הממוזג ולא אל תא המטען. כך לא נימצא בהיסטריה שכל מוצרי החלב יחמיצו עד שנצא מהפקק.

אפשר להנהיג מידי כמה שבועות "ארוחת שאריות". בהכנת ארוחה כזו אפשר להשתמש רק במה שיש כבר במקרר ובמטבח. מותר ואף רצוי להיות יצירתיים ושום צירוף קולינארי אינו פסול. כדאי לשתף את הילדים ולהפוך את כל הארוחה לחוויה משותפת וחסכונית מאוד.

התאם את טמפרטורת המקרר לעונות השנה. בקיץ יש לכוון את התרמוסטט לטמפרטורה נמוכה יותר ובחורף לגבוהה יותר. בקיץ האוכל יישמר טוב יותר ובחורף יחסך חשמל.
הימנעו מלהכניס למקרר אוכל חם. הוא גורם למדחס לעבוד זמן ממושך יותר ומגביר את צריכת החשמל.

לניצול מקום מקסימאלי בתא ההקפאה: שטחו את שקיות המזון הקפוא והניחו אותן זו על גבי זו.

כשמקפיאים אוכל, חשוב לציין על הקופסא את תאריך ההקפאה ואת התוכן. במקום מדבקות שמלכלכות וקשה להסירן ניתן להשתמש בטוש עמיד (מהסוג שרושמים בעזרתו על גבי דיסקים).
כדאי להחזיק בבית סט קופסאות פלסטיק מסוג אחד לאחסון והקפאת מזון. הקופסאות נכנסות זו לתוך זו כשהן ריקות, המכסים מתאימים למספר גדלים של קופסאות והן נערמות בצורה מסודרת וחוסכות מקום בארון, במקרר או במקפיא. מאותה סיבה מומלץ להשתמש בקופסאות מרובעות ולא עגולות.

לאחר שאתם פותחים קופסת קפה, הכניסו אותה לפריזר. הטריות וכן הארומה נשמרים מצוין לזמן רב. כנ"ל תבלינים, קטניות, פרורי לחם ועוד. בנוסף, הדבר גם מונע גדילתן של חיות קטנות ולא רצויות באותו מזון!

בבית אשר חובבים בו מוצרי חלב נסו לסדר את מוצרי החלב במקרר בסלסלה או מגש וכאשר יושבים לשולחן שולפים את הסלסילה כמו שהיא. חוסך להתרוצץ הלוך ושוב אל המקרר עם קוטג', גבינה צהובה, חמאה, גבינה מלוחה…

חצי תפוח אדמה בתוך המקרר, עוזר בהעלמת ריחות. יש להחליף את תפוח האדמה מדי כמה ימים.

שמרו את הפטרוזיליה/שמיר בשקיות ניילון, והכניסו להקפאה בפריזר. כשצריך להשתמש מוציאים את השקית ומתחילים לשפשף את השקית בין שתי הידיים. כל הפטרוזיליה/שמיר הקפואים נשברים בתוך השקית ומתפוררים. נחסך הצורך לקצוץ והם גם שמרו על טריותם ולא נרקבו במגרת המקרר!

ולסיום עוד עצה מרעננת לקראת הקיץ: קניתם כמות גדולה של פירות? לא מספיקים לאכול את האבטיח או המלון?
חיתכו אותם לקוביות והכניסו בשקיות למקפיא. בכל פעם שיתחשק לכם שייק פירות טעים ומרענן, הוציאו חתיכות פרי מוקפאות, הוסיפו מים או חלב לפי בחירה, ורסקו בבלנדר. לרוויה!

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support