מי אינו מכיר את התמונה הידועה בה אנו מגיעים לביקור אצל חברים (או גרוע מכך, החמות מפתיעה אותנו בביקור) וכאשר מחפשים על מה אפשר לשבת מגלים שהספה מוסתרת מתחת להררי כביסה.
מאמר זה מטעם חברת לצאת מהבלגן יעסוק בסידור הבית מהיבט הטיפול בכביסה.
קודם כל יש לטפל בכביסה כבסרט נע –
מגבות ומצעים – לא עורמים בסל! אוספים מכל חדרי הבית ישירות אל המכונה ומיד מפעילים.
בארץ, כמעט תמיד יש מזג אוויר המאפשר תלייה בחוץ ומלבד החיסכון בחשמל (מצעים ומגבות בגלל גודלם וכובדם מצריכים זמן ייבוש ממושך במיוחד), אפשר כבר למלא ולהפעיל את המכונה הבאה, וזו כבר יכולה למשל להיכנס למייבש.
סלי כביסה
1. להחזיק שני סלי כביסה, לכביסה בהירה וכביסה כהה/צבעונית. כאשר בני הבית פושטים את מחלצותיהם הם נדרשים להכניסם לסל הרלוונטי. זה לא כל כך מסובך, הסל למכונה כבר ממוין ויאללה ביי.  הדבר אינו תופס יותר מקום בצורה משמעותית משום ששני הסלים יכולים להיות קטנים יחסית.
2. משתמשים גם במכונת הכביסה כבסל, כלומר: לא עורמים את כל הבגדים יחדיו אלא, אל מכונת הכביסה עצמה מכניסים פריטים מסוימים. למשל: בגדים צבעוניים. כשהמכונה מתמלאת מפעילים אותה מיידית. שוב, חוסכים ערמות כביסה מלוכלכת, בלאגן וזמן מיותר למיון.
3. בבתים בעלי יותר ממפלס אחד מומלץ להחזיק את סלי הכביסה לאו דווקא ליד המכונה אלא על פי התנהלות המשפחה.
כלומר: באם חדרי הילדים וחדר האמבטיה במפלס שונה מזה שנמצאת בו מכונת הכביסה כדאי להחזיק סל כביסה בחדר ילדים/ חדר אמבטיה. בצורה זו, נחסכות ערמות כביסה מלוכלכת על רצפות החדרים והאמבטיה, ואין צורך לטייל למעלה ולמטה ברחבי הבית עם כל פריט מלוכלך.
מכיוון שהרוב נוהגים לכבס בגדי תינוקות בנפרד משאר הכביסה גם כן להחזיק סל נפרד בסמוך למשל לשידת ההחתלה.
לפני שמכניסים כביסה למכונה –
לבדוק את כל הכיסים ולוודא שלא ישתרבבו למכונת הכביסה מיני חפצים כגון: גולות, אבנים, מטבעות… (יכולים להרוס את המכונה) או ממחטות נייר שמלכלכות את כל הכביסה כשהן מתפוררות!
לוודא שכל השרוולים בחוץ, שאפליקציות והדפסים פונים פנימה, רוכסנים סגורים.
כדי למנוע את סיוט הגרביים הבודדות –  לכבס גרביים בשקית רשת המיועדת למטרה זו ולהכניסה אחר כך למייבש או לחילופין, להחזיר גם גרב בודדת למגרה. אחרי הכביסה הבאה כבר יתבצע איחוד המשפחות באופן טבעי. הימנעו מאיסוף הגרביים הבודדות בכל מיני שקיות וסלסילות שרק מגבירות את הבלגן.
בואו נכניס דברים לפרופורציות. מעט זיעה ו"אבק דרכים" אינם מצריכים "בישול" הכביסה ב-70 או 90 מעלות. שוב, חסכון בזמן, חשמל וגם הבגדים פחות מתבלים. כמו כן, ככל שהטמפרטורה בה הכביסה נעשית נמוכה יותר כך קטן הצורך בהפרדת צבעים.
ייבוש כביסה –
לא לדחוס את המייבש! הכביסה מתייבשת מהר יותר (שוב חסכון בחשמל) וכן יוצאת פחות מקומטת כאשר המייבש לא עמוס לעייפה.
מכיוון שזמן הייבוש אינו זהה לכל הפריטים, מומלץ  לגשת מידי פעם אל המייבש ולשלוף מתוכו פריטים אשר כבר התייבשו. בצורה זו הכמות בתוך המייבש הולכת וקטנה וכך גם זמן הייבוש.
קיפול כביסה –
את המצעים והמגבות לקפל תוך כדי ההורדה מהחבל (לוקח כמה דקות בלבד) וישר לארון.
במידת האפשר לארגן שטח פנוי סמוך למייבש או לחבלי הכביסה ולקפל מיידית (במיוחד פריטים גדולים יחסית כמו מכנסי ג'ינס). ככה נמנע "שינוע" ערמות כביסה בבית, יצירת "ההרים" וכאבי גב.
קרש גיהוץ – יכול לשמש כשולחן נהדר לקיפול כביסה ושוב, נמנע כאב גב.
קיפול כביסה יעיל – במקום לנסות להשתלט בבת אחת על ערמות ענק, יש לבצע קודם כל מיונים וטיפול ראשוני.
פריטים גדולים לשלוף ראשונים מהערמה ולטפל בהם. מקטין את הבלגן בעיניים.
גרביים, תחתונים, חזיות… אל גיגית קטנה ומיד למקומם בארונות.
חולצות טריקו, להפוך את כולן לצד הנכון… וכך הלאה.  גם אם לא הצלחתם להשתלט על כל הכביסה וקמתם לבצע מטלה אחרת, כבר הקטנתם בצורה משמעותית את ההר ואת הצורך לטפל בו.
אזהרה! אל חומרי הכביסה השונים יש להתייחס כאילו הם חומרי ניקוי לכל דבר. הווה אומר: להרחיקם מהישג ידם של ילדים!
נצלו את הלילה ואל תשכחו להפעיל מכונה לפני שאתם שוכבים לישון…

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support