בשעה טובה ובמזל טוב. תינוק חדש בא לעולם.
נהדר! ואת החדר לקראת בואו כבר סידרתם? ומה עם הכנת הבית לקראת תינוק?
מטרת מאמר זה לתת נקודות עיקריות בארגון וסידור חדר התינוק.

לקראת סוף תקופת ההיריון אנו האימהות העתידיות פוצחות לרוב במסע קניות מטורף לפני הגעת העולל אל העולם, ומבלים שעות על גבי שעות בתרגולי פתיחה וקיפול עגלות, אולם לעיתים קרובות נוכחתי בעבודתי שאנשים הזניחו לחלוטין את הכנת הבית לקראת תינוק.
לרוב האנשים יש מושג מעורפל היכן ישכון הנסיך או הנסיכה אולם אינם עושים את ההכנות הדרושות לכך.

אז קודם כל, קחו בחשבון שחדר הילדים המיועד, יבוא לעיתים קרובות על חשבון חדר אחר. הבעל יוותר על חדר העבודה או את תוותרי על חדר הבלגן אותו תכננת כבר שנתיים להפוך לקליניקה אלטרנטיבית.
לכן לפני הבאת כל התכולה החדשה אל הבית יש לרוקן את החדר המיועד. גם אם אתם מתכננים לשמור את מרבית ציוד התינוק בשידת ההחתלה, מהר מאוד תגלו שיש צורך במקום נוסף לאחסנת צעצועים, משאבות חלב, ספרים, בגדים עתידיים, ו 30 בובות פרווה שקיבלתם מתנה ולא נעים לכם לזרוק.  לשם כך, יהיה צורך גם לרוקן את הארון שבחדר מכל עשרות הכבלים וחלקי המחשב שהבעל שומר שנים על שנים למקרה שיצטרך…  את תאלצי סוף סוף לוותר על הבגדים מלפני עשר שנים שטמונים בשקיות לימים אחרים.
ביותר מידי בתים אני מוצאת בחדרי הילדים ערמות של בלגן וחפצים שאינם שייכים לשם, פשוט כי ההורים אינם מסוגלים להתמודד עם מיון והוצאת אותם חפצים. אמנם תינוקכם אינו מסוגל עדיין להתבטא במילים, אך כיצד הייתם מרגישים באם מישהו היה הופך את חדרכם למחסן?

אל תעמיסו את חדר התינוק! הוא זקוק לשקט ומרגוע.

ייתכן שהחדר זקוק לצביעה. דבר זה בוודאי ובוודאי יש לעשות זמן מספיק מראש בכדי שהחדר יוכל להתאוורר כראוי מאדי הצבע.

את שידת ההחתלה הייתי מסדרת באופן הבא:
מגירות עליונות  מיועדות לחיתולי בד, חיתוליים חד פעמיים ומשחות טיפוליות שונות. ניתן לשמור גם מספר מוצצים רזרביים. במידה ובשידה שקניתם או קיבלתם יש מגרה אחת גדולה, ניתן ליצור בקלות את החלוקה על ידי שימוש בסלסילות.
במגרה השנייה – שומרים את בגדי התינוק. אלו אינם תופסים מקום רב בשלב זה.
מגירה שלישית – מגבות, מצעים, שמיכות עגלה וכדומה.
מגירה רביעית – בגדים עתידיים. כאלו שקיבלתם בירושה, במתנה או קניתם אתם.
יש לבצע לעיתים קרובות מיונים בשידה מכיוון שתינוקות גדלים במהירות עצומה וכל מספר חודשים ואפילו שבועות, מידת הבגדים משתנה.
הדביקו מדבקות על המגרות, מה תכולתן. באופן זה גם אם החמות או חברה באות לעזור ולקפל כביסה. הן יודעות לאן הולך כל דבר.

הולדת ילדכם אינו תירוץ לכל מכריכם לרוקן את בתיהם. במידה ואינכם זקוקים לכמות גדולה של דברים אל תתביישו לומר לא! את השקיות שאתם מקבלים מיינו מיד ואם אין לכם צורך בדברים החזירו אותם או העבירו הלאה. כל זאת כדאי לעשות עד כמה שאפשר לפני הלידה. אחר כך, הכול יהיה קשה יותר.
את דברי התינוק שנרכשים, או קיבלתם בירושה יש לכבס תמיד לפני השימוש. בגדים, חיתולי בד, שמיכות וכדומה. בקבוקים, מוצצים וכדומה יש לרחוץ במים רותחים.
בארץ מתוך אמונה מסוימת לעיתים קרובות לא מקובל להביא ציוד הביתה לפני הלידה. אני לא מתווכחת עם מסורות ואמונות, אני רק חושבת שזו מציאות שמקשה אין ערוך על האם.
לאחר שהגעת עם התינוק הביתה, הדבר האחרון שאת צריכה זה עוד עבודה. ככל שתערכו מראש כך יהיה קל יותר לאחר השיבה הביתה.
הבעל המוטרד שמתרוצץ בין המשרד לבין בית החולים לא יהיה פנוי לעשות זאת.

בחנויות השונות לרוב ניתנת רשימה של ציוד המומלץ לקניה. הפעילו את ההיגיון ואל תרוצו לקנות ללא אבחנה. אם את מתכננת להניק אין צורך לקנות בשלב ראשון מחמם בקבוקים ןגם מחמם מגבונים אינו  "ממש הכרחי "בשיא הקיץ.

באתר של ארגון בטרם (המרכז הלאומי לבטיחות ובריאות ילדים) ניתן למצוא הנחיות והמלצות בכל הנוגע לבטיחות הבית לילדים. http://www.beterem.org/home/

והעיקר שיהיה במזל טוב!

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support