אם כן איך שומרים עליו?

ובנוסף, חשוב להבין כי סדר, ניקיון וארגון נכון של הרכב קשור בקשר ישיר לבטיחות הנסיעה והנוסעים.

פח זבל – מתקן פשוט שהיום חובה בכל רכב!

 

בתא המטען – מפתח גלגלים, צמיג רזרבי, משולש אזהרה ומכשיר הרמה (ג'ק)

הקפידו שאלו יהיו מקובעים כהלכה כדי שלא יטלטלו ויחבטו שלא לצורך.

ניתן להוסיף רשת נמתחת לתא המטען המאפשרת שמירה על סדר וארגון חפצים.

עזרה ראשונה – מומלץ להחזיק ערכת עזרה ראשונה קטנה על כל מיקרה בתא הכפפות או בתא הדלת, וגם פנס לא יזיק. ניתן למצוא פנסים הנטענים על ידי מצבר הרכב.

 

ריפודי הרכב נוטים להתבלות ולהתלכלך במהירות רבה.

לכן, במידה ולא מעוניינים לקנות ריפודים לכל מושבי האוטו בעלות גבוהה, אפשר לכסות את הספסל האחורי בסדין, שמיכת פיקה או מגבת גדולה בכדי להגן עליו מלכלוך, אוכל או מהשמש הישראלית האוכלת בכל פה את הבד.

על המושבים הקדמיים ניתן למתוח מעין גופיות אשר אפשר לקנותן בחנויות לאביזרי רכב ועלותן אינה גבוהה.

 

על גבי המושבים ניתן לתלות מעמד עם כיסים המאפשר להחזיק בו מגבונים, נייר טואלט, או כל דבר אחר שעולה על דעתכם. למשל: צעצוע לתינוק ומשחק בעבור הילדים בכדי להעביר את הזמן בשעת נסיעה ארוכה.

 

אל תשתמשו בשטח שמאחורי המושבים לחלון האחורי כמדף אחסון. כמות גדולה של חפצים בשטח זה מגבילה את ראייתו של הנהג כשהוא מביט במראה וכן בשעת עצירה פתאומית חפצים עלולים ליפול ולפגוע בראשם של היושבים במושב האחורי.

 

השמש הישראלית חמה גם בחורף! מומלץ לכסות את מושבי הבטיחות של הילד או התינוק. האבזמים אשר חשופים מתלהטים ויכולים לגרום לכוויות! גם כאן אין צורך לקנות כיסויים ייעודיים. מגבת או פיסת בד יעשו את העבודה לא פחות טוב.

 

החזיקו מספר מגני שמש הנצמדים לחלון. מגינים אלו ניתן לקפל והניח בצידי הדלת באם לא מעוניינים להשתמש בהם כל הזמן.

 

ובימות החורף:

רכבים בהם שטיחי הרגליים הם בעלי צד אחד מגומי וצד אחד מרופד/שטיח (הצד שעליו מניחים את הרגליים), מומלץ להפוך למשך החורף את הצדדים. כלומר: הצד מכוסה הגומי יהפוך להיות הצד שעליו נניח את רגלנו לאחר שנכנסנו אל המכונית בסוליות רטובות עם בוץ ועלים וכך נשמור על השטיחים יפים ונקיים עד לקיץ.

 

אדים על שמשת המכונית – מכה ידועה. חשוב חשוב חשוב! להימנע מהפעולה הכול כך מתבקשת ולא לנגב את האדים משמשת החלון עם היד. על הידיים שלנו יש לפעמים קרם, שומן טבעי, לכלוך וכו' והשמשה מתלכלכת מאוד גם אם לא רואים זאת ברגע הראשון! באם אין לכם זמן או סבלנות לחכות שהחימום אכן יחמם והאוויר החם ייבש את השמשה, עדיף כבר להפעיל את המזגן (במילא קר באוטו), האוויר הקר יבצע את אותה הפעולה. רק לא לשכוח להפנות את יציאת האוויר אל השמשה הקדמית.
הניחו חתיכת ליאונאום/PVC בתא המטען להגן עליו מפני כל הבוץ והרטיבות שנכנסים יחד עם עגלת התינוק למשל.

שימו לב שהגומיות על הדוושות אינן שחוקות. כשסוליית הנעל רטובה היא מחליקה על גבי הדוושה!

כמו כן, בנעליים מוגשמות וכבדות הרגש על הדוושות מופחת משמעותית. לחצו על דוושת הבנזין הרבה יותר בעדינות מהרגיל.

 

לפני תחילת הנהיגה הורידו את המעיל והישארו בלבוש נוח ולא מסורבל לטובת תנועה קלה.

 

שימרו על טמפרטורה נעימה בחלל הרכב והימנעו מחימום יתר שעלול להרדים את הנהג. מומלץ לאותו עניין, להשאיר חלון אחד פתוח מעט כדי שייכנס אוויר טרי ומרענן.

 

ניקיון – שמשות, חלונות ופנסים קדמיים ואחוריים למען תיראו ותראו.

 

מגבים – שוב, במדינת ישראל עקב השמש הבלאי של אביזר זה הוא גבוה במיוחד. הקפידו על מגבים תקינים שיאפשרו לכם ראיה טובה בשעת גשם.

 

במידה ואתם מסיעים ילדים קטנים הקפידו כי לא ניתן יהיה לפתוח את הדלת מבפנים. ניתן לעשות זאת על ידי הזזת הזיז המיועד לכך בדלת עצמה.

 

נסיעה ברכב ללא מושב בטיחות או במושב בטיחות שאינו מתאים מסכנת ילדים הנוסעים במכונית. ילדים לא חגורים נמצאים בסיכון כפול לתמותה מילדים חגורים.

יעילות מושבי בטיחות בהורדת הפגיעה והתמותה של ילדים כנוסעים ברכב הוכחה זה מכבר. החוק במדינת ישראל מחייב הגנה על ילדים הנוסעים ברכב בכל גיל, במושב הקדמי ובמושב האחורי. חגורת בטיחות עוצבה לספק הגנה יעילה למבוגרים, והיא אינה יכולה להעניק הגנה לתינוקות ופעוטות ואף עלולה לגרום להם לפגיעות קשות.

וכמובן, לעולם אל תשאירו ילד לבד ברכב!

 

נסיעה נעימה ובטוחה לכולנו!

 

*תודה מיוחדת לנתי קובלנץ בעל מוסך קובלנץ על סיועו בהכנת המאמר

כתובת: התערוכה 3 , מתחם נמל ת"א, תל-אביב

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support